Takip Kamerası

Takip kamerası isminden de belli olduğu gibi nesneleri takip eden bir kamera türüdür. Bu kamera genellikle sabit bir mesafeden hedefi takip eder ve hedefin dönmesiyle birlikte döner. Bu kamera türü birçok oyunda yer bulan, en çok kullanılan kameralardan biridir. Takip kamerasının konumu hedefin konumuna göre sabit olarak hesaplanırken, görünüm matrisi diğer kamera türlerine benzer şekilde bu değerler üzerinden hesaplanır.

kamera_takip_kamerasi

Takip kamerasının dönme miktarı hesaplanırken daha gerçekçi sonuçlar alabilmek için hedeften bağımsız dönmesini sağlayan esneklik (springiness) katsayısı kullanılmaktadır. Böylece kameranın yanlara esnemesi sağlanıp, katı hareketler yapması önlenir. Takip kamerası sınıfı için gerekli kod aşağıdaki gibidir.